24 December 2010

LTD VTEC JUNIOR


Hari ni nak cerita sikit pasal helmet motorsikal untuk kanak-kanak.
Ok ke kalau nak cerita pasal helmet? 
Ok la kot, hal keselamatan, tak salah untuk dikongsi dan diceritakan...

Aku pergi ke tempat kerja hari-hari naik motor je.
Nak pergi kedai ke, rumah pakcik yang dekat-dekat tu pun naik motor jugak.
Kalau naik motor tu, walaupun dekat pakai juga helmet.
Kadang-kadang bila naik motor sama anak aku Miza dia komplen "mana topi saya Abah?"
Budak-budak mana reti nak panggil benda tu helmet, so dia panggil la topi.
Aku janji dengan Miza tuk belikan helmet untuk dia.

"Saya nak topi PINK kaler tau Abah". Ah sudah, mana nak carik.
Dah lama jugak cari, kaler merah ada la, tu pun Made In China punya helmet mainan.
Aku tak beli pun.

Last week, balik dari kerja tayar motor pancit pulak...
Ngam-ngam kat Jalan Semarak kena, nasib baik ada kedai motor.
Dah siap tukar tiub, nak pergi la bayar, ternampak la pulak helmet PINK kaler macam Miza nak.
Tanya harga dia bagi RM50 yang ada visor, RM45 takde visor.
Tanya je tak beli pun lagi.


Gambar dari hasil di Google. Thanks to Malaysianbikers

Hari ni balik kerja dari Mid Valley Megamall lalu Jalan Sentul.
Singgah sebentar di NKS Sport Bikers. 
Survey harga, dia bagi paling kurang RM45 ada visor, RM40 takde visor.
Tanya kat YULITE, RM50 ada visor. Aku memang aim yang ada visor punya.
Apa lagi, masuk balik NKS, terus beli la...

Tadaaaaaaa...


Dalam kotak lagi. Panas-panas...

PINK kaler okay...

Ada cop SIRIM lagi tu...




NKS, kedai ni je la aku biasa beli.

Recommended price RM58, kat kotak NKS letak RM55, bayar RM45 saje...

So, ada siapa-siapa yang berminat ke?
Jangan sayang diri sendiri je, yang kecik-kecik tu pun kita kena sayang jugak.
Pakaikan helmet untuk si kecil anda ketika menunggang motorsikal bersama...

Jumpa lagi...


6 comments: